close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

תכנית החיילים הבודדים שיזם רבה הראשי של ירושלים

מערכת שורשה חשוון, תשעו18/10/2015

בתכנית יזכו החיילים לבירור יהדות לחיילים, רישום נישואין, ערכה כל חג, תכנית שידוכים, עריכת נישואין על ידי הרב ושילוב של החיילים בקהילות שונות בירושלים בתוספת מגורים

תגיות:

רבה הראשי של ירושלים מתגייס למען חיילי צהל.

אחרי קרוב לשנה בתפקיד וחשיפה לעשרות חיילי צהל, החליט רבה של ירושלים לעשות מעשה. בחודשים האחרונים מאז נכנס לתפקידו נחשף הרב לשורה של מקרים בהם חיילי צהל נתקלו באלימות מצד חרדים קיצוניים, נתקלו בבירוקרטיה ממושכת בשירותי הדת ולא הצליחו להתגבר על הבדידות של המחסור המשפחה החליט הרב להקים עמותה שתסייע לו להוציא את מטרותיו לפועל.

בישראל משרתים כיום מאות חיילים בודדים שזוכים ליחס חם אולם כשהם מגיעים לממסד הדתי הם נתקלים בבירוקרטיה שאיש אינו יודע לטפל בה. בחודשים האחרונים שקד הרב על תכנית שתנסה

לענות על כל מחסורם של החיילים ותיתן להם מענה בממסד הדתי בישראל.
כך לדוגמא הקים הרב מערכת של מומחים לבירור יהדות של חיילים תושבי חו"ל שיהיו מעוניינים להינשא בארץ במטרה להשיג עבורם את האישורים הנדרשים באמצעות מערכת גלובלית ופתרונות יצירתיים של הסתייעות במורשת המשפחה. במקביל הגיע הרב להבנות עם מנהל בתי הדין בירושלים משה ביטון כי כל חייל שיופנה אליו יזכה למסלול מהיר של בירור יהדות.

בנוסף ייסד הרב מסלול לרישום נישואין מהיר במועצה הדתית בירושלים. במסגרת המסלול כל חייל שיגיע יזכה לליווי אישי של הרב/או אנשי לשכתו במטרה להעניק לו את היחס המהיר ביותר ולהתמודד עם המערכות הביורוקרטיות. לצד זאת הקים הרב יחד עם פורום רבני קהילות בירושלים המונה למעלה מעשרה רבני קהילות שת״פ במסגרתו יארחו הקהילות חיילים בודדים ויעניקו להם תחליף אם/משפחה.

מטרת קהילות אלו הן לחבר את החיילים לארוחות שבת וחג ולייצר להם משפחה חלופית שתוכל לסייע להם ולעזור להם בהתאקלמות בחברה הישראלית מעבר לקשר עם החברים מהצבא. בהמשך אמור לקום רשת ליצירת היכרויות/שידוכים בין החיילים לבנות ישראליות/חוצניקיות.

במקביל  תסייע עמותת ׳ילדי הרב׳ בהענקת דירות מגורים לחיילים  באזור הקהילות בהן הם יאומצו על מנת שיוכלו להשתכן בכבוד בזמן השירות הצבאי שלהם. בנוסף מתכוון הרב להעניק לחיילים במהלך החגים השונים סל יהדות משתנה בהתאם לחג שיכלול את פריטי המצוות הרלוונטיים, מארבעת המינים בסוכות ועד חבילת מצות בפסח. 

עד כה סייע הרב כבר לעשרות חיילים שביקשו להינשא, לברר יהדות ונזקקו לעזרתו של הרב על מנת להתגבר על הבירוקרטיה הישראלית או לחילופין ביקשו ממנו להשתתף באירועים של היחידות הצבאיות שלהם במקום המשפחות שלא יכלו להגיע.

ביום חמישי האחרון אף השתתף הרב בחתונתו של חייל בודד נוסף שעלה לישראל במסגרת בית היתומים של פרויקט 'תקווה'.

החייל, יונתן פוליאק שמשרת בפיקוד מרכז ביקש מהרב שיגיע לחתונה והרב נענה להזמנתו ואף שוחח איתו בטרם הכניסה לחופה במשך דקות ארוכות.

בעקבות השיחה ביקש הרב מאחד מתלמידיו לערוך לחייל שבע ברכות במהלך השבת האחרונה.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה